Loading
ホームフォーラムThread #15419

Finnish CollectorsMitäs figuureja keräätte vuonna 2018?

レス数:19

• レス数:19
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前
    Foorumi näyttää kovin hiljaiselta :D.. Mitäs figuureita olette hankkineet tänä vuonna? Ootatteko jotain tiettyjä figua mikä tulossa?

Tänä vuonna ostanut: Bishoujo Shun Li ja Lucky Chloen ja Skull kid figuurin, Yarn Yoshi amiibon.. ja sit tuli tilattua halvalla ku sai Kill La Kill Matoi Ryuuko Figman(50e kaikkine kuluineen).. Nyt Alisa figuuria ettinyt harmittaa kovasti kun oli n.50e käytetty, mutta joku kerkes ennen minua sen tilata.. nyt sitten samaa figuria harkitsen vakavissani ostavan toisesta paikasta paljon kalliimmalla.. :D..
  • HatchlessRegular Boarder
    Hatchless
    • いいえ
    • 6
    • 7ヶ月前
    • 5
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    Aloitin itse tänä vuonna keräilyn. Tuli alkuun tilattua ensin Souyokushan Tohsaka Rin (ITEM #549541), Kotobukiyan Ryougi Shiki (ITEM #166817) ja Makise Kurisu (ITEM #35297). Nyt myöhemmin innostuin vielä ostamaan noi Ram/Rem swimsuit-versiot (ITEM #549480 ITEM #549481) ja Kotobukiyan Mordredin (ITEM #604481).

Olis kiikareissa vielä toi Flaren 2B-figuuri (ITEM #549472) ja tämä Emilia: ITEM #713029.

Tältä näyttää vaatimaton kokoelmani tällä hetkellä ^_^.
    https://static.myfigurecollection.net/image/thumbnails/Hatchless1527863290.jpeghttps://static.myfigurecollection.net/image/thumbnails/Hatchless1527863284.jpeg
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    Hienot figuurit! :) Haluaisin kanssa jonkun Nier ja Makise Kurisu figuurin, on se vain niin hyvä tuo Stein's Gate ja Nier:ssä kiinnostaa toi hahmo ja peli pitäs hankkia joskus eipä sekään taida hirveesti maksaa nykyisin.

Mistäpäin muuten tilaatte figuurit? Ite oon tilaillut suomesta urumista ja puolenkuunpeleistä.. Joo maksaa vähän ekstraa, pitäs kyll opetella tilaaminen ulkomailta. Ja kaverin kanssa tilattiin amiamista sieltä tullee se Kill La Kill figuuri ITEM #198008

Tännään tilasin tämän God Eater Burst - Alisa Ilinichina Amiella - 1/7 (PLUM) ITEM #78917
    https://static.myfigurecollection.net/pics/figure/big/78917.jpg
    Hatchless
    • いいえ
    • 6
    • 7ヶ月前
    • 5
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    MegaOni (5ヶ月前) #35021046Hienot figuurit! :) Haluaisin kanssa jonkun Nier ja Makise Kurisu figuurin, on se vain niin hyvä tuo Stein's Gate ja Nier:ssä kiinnostaa toi hahmo ja peli pitäs hankkia joskus eipä sekään taida hirveesti maksaa nykyisin.

Haha, kiitos! Steins;Gate on kyllä parasta (se Visual Novel ja anime), ja NieR: Automata on varmaan mun lempipeli kautta aikain. Jos PC:llä pelailet, niin Steamista tuo on ollut alejen aikaan kolmenkympin paikkeilla muistaakseni (tää modi on myös aika must PC-version kanssa). PS4-version hinnoista en ole varma.

MegaOni (5ヶ月前) #35021046
    Mistäpäin muuten tilaatte figuurit? Ite oon tilaillut suomesta urumista ja puolenkuunpeleistä..

Mä oon nyt pääasiassa tilannut figuureita vain Tokyo Otaku Mode'ista. Se on paikoittain vähän kalliimpi kuin muut päältäpäin katsottuna, mutta yli 150 dollarin tilauksiin tulee mukaan ilmainen toimitus. ja tuolta saa hyviä diilejä etenkin erilaisten alejen ja tapahtumien aikoihin.

On tullut myös käytettyä amiami.com, amazon.co.jp ja cdjapan.co.jp BluRay- ja CD-levyjen sekä julisteiden jne. ostoon.

Amazonin kanssa mulla on ollut kyllä oikeen hyvät kokemukset, koska ennakkotilausten tapauksissa he veloittavat vasta, kun tuote lähtee tulemaan sekä hoitavat tullimaksut jo ostovaiheessa + ovat tuoneet aina suoraan ovelle. Muissakaan ei mitään moitittavaa ole ollut.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前
    Stein's Gaten sen aikasemman animen oon kattonnu ja 0:aa seuraan tällä hetkellä :). Sen verran siitä visual novellista tiedän, että siinähän tais olla monia eri loppuja niin vois olla ihan mielenkiintonen se pelata. Jännä ku siinä 0:ssa on se yks Suomalainen hahmo. Toi Nier on kyl mielenkiintonen tosi erilainen peli oon sen demon pelannu ps4:lla ja tykkäsin onhan se upean näköinen peli, mutta se on yks niitä pelejä mitkä on vaan jäänyt hankkimatta kun on tullut muita hankintoja tielle nyt tapahtu aivan sama tuon uuden ni no kuni 2:sen kanssa, että sitä en oo vaan saanut aikaseksi hankkia vaikka tiedän, että tykkäisin siitä pelistä kun sen aikasemmankin pelannut läpi. Molemmat on silti hankintalistalla :)

Hyvä valikoima tuossa Tokyo Otaku Modessa hinnat kuitenkin Suomi hintoja paremmat niin houkuttelisi kyllä tilailla vähän figuja. Törmääkös tuolla amazonissa koskaan ei aitoihin figuureihin? Oiskan animetkin fiksumpi hankkia ulkomailta on aika kallista suomessa esim psycho-pass animen 1-kausi niin 40-50e.

Mun tuuria just tämmöne.. Nyt kun tilasin n.50e+ kalliimmalla ton God Eater Alisa figun toisesta paikkaa niin se tulikin taas myyntiin amiamiin.. Noh ei voi mittään, koska se amiami tilaus on jo maksettu. :(
    Hatchless
    • いいえ
    • 6
    • 7ヶ月前
    • 5
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    MegaOni (5ヶ月前) #35023740Stein's Gaten sen aikasemman animen oon kattonnu ja 0:aa seuraan tällä hetkellä :). Sen verran siitä visual novellista tiedän, että siinähän tais olla monia eri loppuja niin vois olla ihan mielenkiintonen se pelata. Jännä ku siinä 0:ssa on se yks Suomalainen hahmo.
    Juu suosittelen. S;G0 seuraan itsekin sitä tällä hetkellä. Helvetin hyvä on! Steins;Gate 0 VN tuli myös Steamiin ihan äskettäin. Aattelin pelata sen, kun tuo anime loppuu.

MegaOni (5ヶ月前) #35023740
    Hyvä valikoima tuossa Tokyo Otaku Modessa hinnat kuitenkin Suomi hintoja paremmat niin houkuttelisi kyllä tilailla vähän figuja. Törmääkös tuolla amazonissa koskaan ei aitoihin figuureihin?

Mä en bootleg-figuureista osaa hirveästi sanoa, koska ei ole tullut vielä vastaan. Ei noita bootleg-versioita yleensä hirveesti ole liikkeellä ainakaan Japanin Amazonissa, koska afaik siellä valvotaan myyjiä tarkemmin ja ihan ketkä vain eivät pääse myymään. Ebayssä ja muissa secondhand-kaupoissa varmasti on.

Mutta esimerkiksi tässä tuo uusi Saber kimonossa. Siitä näkee suoraan, että esimerkiksi hinta/julkaisupäivä/kuva näyttää oikeilta ja tärkein on tuo tekijä "アルター" (joka luetaan "arutaa" :p) eli Alter. Jos epäilee vähänkin jotain, niin voi olla varmaan ihan hyvä kysyä täällä sivustolla siitä vaikka.

MegaOni (5ヶ月前) #35023740
    Oiskan animetkin fiksumpi hankkia ulkomailta on aika kallista suomessa esim psycho-pass animen 1-kausi niin 40-50e.

Japanissa anime-sarjat ja -leffat on oikeestaa yleensä vielä kalliimpia kuin muualla. Siellä voi tulla hyvin vastaan vaikka anime, joka on paloiteltu kolmeen osaan, jossa 4 jakson paketit myydään yli 60 dollaria kipale eli yhden 12 jakson animen yhteishinnaksi tulisi noin 180 dollaria :D. Toki niissä tulee mukana yleensä paljon extraa.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon aluekoodit. Esim. Bluray-levyissä A/1 on Amerikka/Japani/jne ja B/2 on Eurooppa/Australia/jne. Toisaalta onneksi aika moni julkasuista on myös ihan aluevapaita. Näistä kannattaa ottaa sit selvää tarkemmin tapauskohtasesti, kun tilaamassa olet, koska joskus aluevapaat merkitään myös A/1-koodilla. Also subeja ei aina ole englanniksi kaikissa Japanin julkasuissa.

Yleensä paras on metsästää Britannian (Amazon.co.uk tai joskus Amazon.de on hyvä paikka tähän) tai Australian julkasuja, jos haluaa B/2-alueen tavaraa ja kohtuu halvalla. Keräilyversiot on sitten asia erikseen tietysti.

Ebaystä voi bongata myös hyviä löytöjä, kunhan on kriittinen sen paikan suhteen. Esimerkiksi itse löysin ufotablen Fate/stay Night UBW Limited Edition -julkasun (boxit 1 ja 2) Australiasta täydellisessä kunnossa sadalla eurolla. Ne oli vielä tuotantonumeroitu, kun niitä on tehty vain 1000 kappaletta (numerot 72 ja 502).

MegaOni (5ヶ月前) #35023740
    Mun tuuria just tämmöne.. Nyt kun tilasin n.50e+ kalliimmalla ton God Eater Alisa figun toisesta paikkaa niin se tulikin taas myyntiin amiamiin.. Noh ei voi mittään, koska se amiami tilaus on jo maksettu. :(

Perus, välillä käy tällee. :/

Tulipas pitkä viesti lul.

//Edit korjasin vähän infoa Amazonin suhteen.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    Hatchless (5ヶ月前) #35025736
    Mä en bootleg-figuureista osaa hirveästi sanoa, koska ei ole tullut vielä vastaan. Ei noita bootleg-versioita yleensä hirveesti ole liikkeellä ainakaan Japanin Amazonissa, koska afaik siellä valvotaan myyjiä tarkemmin ja ihan ketkä vain eivät pääse myymään. Ebayssä ja muissa secondhand-kaupoissa varmasti on.
    Mutta esimerkiksi tässä tuo uusi Saber kimonossa. Siitä näkee suoraan, että esimerkiksi hinta/julkaisupäivä/kuva näyttää oikeilta ja tärkein on tuo tekijä "アルター" (joka luetaan "arutaa" :p) eli Alter. Jos epäilee vähänkin jotain, niin voi olla varmaan ihan hyvä kysyä täällä sivustolla siitä vaikka.

Aa okei paljon selkeempi mitä kuvittelin varmaan jos opettelen amazoneista tillaamaan niin se on sitte britti tai saksa amazon, kattoin niin näkkyy ihan hyvin nuo arvostelut mistä voi päätellä onko hyvä, muistaa sit aina nuissa tuotteissa kattoa minkälaista palautetta myyjällä on ennenkö tilaa. Ja näky olevan monesti ilmaset toimituksetkin seki on plussaa kulkeekos nuo sit postin vai matkahuollon kautta?

Ja kattelin tossa niin helpolta vaikuttaa paypal tilin tekeminen ja käyttö, että varmaan tekasen tilin sinne :)

Hatchless (5ヶ月前) #35025736
    Japanissa anime-sarjat ja -leffat on oikeestaa yleensä vielä kalliimpia kuin muualla. Siellä voi tulla hyvin vastaan vaikka anime, joka on paloiteltu kolmeen osaan, jossa 4 jakson paketit myydään yli 60 dollaria kipale eli yhden 12 jakson animen yhteishinnaksi tulisi noin 180 dollaria :D. Toki niissä tulee mukana yleensä paljon extraa.
    Lisäksi kannattaa ottaa huomioon aluekoodit. Esim. Bluray-levyissä A/1 on Amerikka/Japani/jne ja B/2 on Eurooppa/Australia/jne. Toisaalta onneksi aika moni julkasuista on myös ihan aluevapaita. Näistä kannattaa ottaa sit selvää tarkemmin tapauskohtasesti, kun tilaamassa olet, koska joskus aluevapaat merkitään myös A/1-koodilla. Also subeja ei aina ole englanniksi kaikissa Japanin julkasuissa.
    Yleensä paras on metsästää Britannian (Amazon.co.uk tai joskus Amazon.de on hyvä paikka tähän) tai Australian julkasuja, jos haluaa B/2-alueen tavaraa ja kohtuu halvalla. Keräilyversiot on sitten asia erikseen tietysti.
    Ebaystä voi bongata myös hyviä löytöjä, kunhan on kriittinen sen paikan suhteen. Esimerkiksi itse löysin ufotablen Fate/stay Night UBW Limited Edition -julkasun (boxit 1 ja 2) Australiasta täydellisessä kunnossa sadalla eurolla. Ne oli vielä tuotantonumeroitu, kun niitä on tehty vain 1000 kappaletta (numerot 72 ja 502).

No johan on kai se sit on vaan maksettava näillä hinnoilla siinä tapauksessa. Oon tykännyt, että cdonissa on kyllä hyvä valikoima animea. Ostanut vain pari animea sarjaa ku on ne aika hintavia niin sitte hankkinut vain tärkeimpiä ja sit jos halvalla tullut vastaan niin huuto.netistä paitsi, että harvoin sieltä mitään löytyy halvalla ku pyydetään täysiä hintoja. Ois hankintalistalla mm. Psycho-Pass 1-2 kausi, Wolf's Rain, Ergo Proxy, FMA ja Stein's Gate.

On kyllä hieno spessu versio tuo Fate/Stay Night UBW Limited Edition kivat nuo ekstra jutut mitä siinä tullee.

Mullois nyt sitten 3 kpl 1/7 figuureita nyt kun tuo Alisa tullee. :) Vähän tavoitteena pelkästään kerätä pääasiassa 1/7 & 1/8 figuureita. Alkaa kohta loppumaan tila hyllystä :D Pitääkään se kohta figuille hankkia ihan oma hylly tai vitriini.
    Hatchless
    • いいえ
    • 6
    • 7ヶ月前
    • 5
    • Finland
    5ヶ月前
    MegaOni (5ヶ月前) #35054492Ja näky olevan monesti ilmaset toimituksetkin seki on plussaa kulkeekos nuo sit postin vai matkahuollon kautta?
    Ja kattelin tossa niin helpolta vaikuttaa paypal tilin tekeminen ja käyttö, että varmaan tekasen tilin sinne :)

Toimitus riippunee hieman myyjästä. Jos se tulee Amazonin omasta varastosta, niin luultavasti DHL-kuriiri tuo suoraan kotiovelle. Toinen on sitten posti, jonka kautta muuten pitäisi tulla.

PayPalia ei pysty Amazonissa käyttämään, kun Amazonilla on heidän oma systeeminsä (ihan samaan tyyliin toimiva), kun eivät halua maksaa PayPalille provikoita.

MegaOni (5ヶ月前) #35054492
    No johan on kai se sit on vaan maksettava näillä hinnoilla siinä tapauksessa. Oon tykännyt, että cdonissa on kyllä hyvä valikoima animea. Ostanut vain pari animea sarjaa ku on ne aika hintavia niin sitte hankkinut vain tärkeimpiä ja sit jos halvalla tullut vastaan niin huuto.netistä paitsi, että harvoin sieltä mitään löytyy halvalla ku pyydetään täysiä hintoja. Ois hankintalistalla mm. Psycho-Pass 1-2 kausi, Wolf's Rain, Ergo Proxy, FMA ja Stein's Gate.
    On kyllä hieno spessu versio tuo Fate/Stay Night UBW Limited Edition kivat nuo ekstra jutut mitä siinä tullee.

Steins;Gate tuli ostettua omassa tapauksessa täältä. Yhteishinnaksi postien kanssa tuli noin 35 puntaa eli suurin piirtein 40 euroa. Samalla tarttui mukaan myös tämä leffakin (20€ tais olla postien kanssa).

MegaOni (5ヶ月前) #35054492
    Mullois nyt sitten 3 kpl 1/7 figuureita nyt kun tuo Alisa tullee. :) Vähän tavoitteena pelkästään kerätä pääasiassa 1/7 & 1/8 figuureita. Alkaa kohta loppumaan tila hyllystä :D Pitääkään se kohta figuille hankkia ihan oma hylly tai vitriini.

Nice! Kivan näkönen tuo Alisa kyllä on. Mulla itellä on tämä suljettu vitriini, mutta oon kuullu myös hyvää tästä Detolf-vitriinistä Redditissä r/AnimeFigures-subissa.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前
    Hatchless (5ヶ月前) #35055242Toimitus riippunee hieman myyjästä. Jos se tulee Amazonin omasta varastosta, niin luultavasti DHL-kuriiri tuo suoraan kotiovelle. Toinen on sitten posti, jonka kautta muuten pitäisi tulla.
    PayPalia ei pysty Amazonissa käyttämään, kun Amazonilla on heidän oma systeeminsä (ihan samaan tyyliin toimiva), kun eivät halua maksaa PayPalille provikoita.
    Steins;Gate tuli ostettua omassa tapauksessa täältä. Yhteishinnaksi postien kanssa tuli noin 35 puntaa eli suurin piirtein 40 euroa. Samalla tarttui mukaan myös tämä leffakin (20€ tais olla postien kanssa).

Okei eli toimii ihan hyvin toimitus. Pittääpä kattoo nuo maksutavat sitten mitä niitä on. Eli postit on n. 10€ luokkaa? Mutta ei kyllä kallis ollut nuo stein's gatet. Tuota kattelin, että ois kaikki psycho-pass 1-2 kausi + leffa tuolla amazonissa niin yhteensä £92.80 nuo varmaan oon ekana tilaamassa ku on suosikkisarja.

Hatchless (5ヶ月前) #35055242Nice! Kivan näkönen tuo Alisa kyllä on. Mulla itellä on tämä suljettu vitriini, mutta oon kuullu myös hyvää tästä Detolf-vitriinistä Redditissä r/AnimeFigures-subissa.
    Nuo ois muuten hyvät nuo Ikean kalusteet, mutta hirvittää nuo kotiintoimituksen hinnat (alkaen 59e) :D postikin sen verran kaukana eikä autoa käytössä muuten kyllä tykkäisin tosta jälkimmäisestä Detolf vitriinistä ei ois pahan hintanen siihen vielä joku led valo niin hyvä tulee. Vois kyllä kattoa jottain käytettyjäkin jostain torista.

Pittääpä lisäillä kuvia myöhemmin kokoelmasta.
    Hatchless
    • いいえ
    • 6
    • 7ヶ月前
    • 5
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    MegaOni (5ヶ月前) #35095419Okei eli toimii ihan hyvin toimitus. Pittääpä kattoo nuo maksutavat sitten mitä niitä on. Eli postit on n. 10€ luokkaa? Mutta ei kyllä kallis ollut nuo stein's gatet. Tuota kattelin, että ois kaikki psycho-pass 1-2 kausi + leffa tuolla amazonissa niin yhteensä £92.80 nuo varmaan oon ekana tilaamassa ku on suosikkisarja.
    Juu yleensä muistaakseni juuri noin 10€ paikkeilla. Japanin (.co.jp) tai Amerikan (.com) Amazonista jos tilailee, niin ne laskee yleensä siihen postikulujen mukaan myös Suomen alvin, joten ei tarvi itse tullin kanssa tehdä mitään, vaikka ei se tullin kanssa asiointi nykyään netistä olekkaan vaikeaa.

MegaOni (5ヶ月前) #35095419Nuo ois muuten hyvät nuo Ikean kalusteet, mutta hirvittää nuo kotiintoimituksen hinnat (alkaen 59e) :D postikin sen verran kaukana eikä autoa käytössä muuten kyllä tykkäisin tosta jälkimmäisestä Detolf vitriinistä ei ois pahan hintanen siihen vielä joku led valo niin hyvä tulee. Vois kyllä kattoa jottain käytettyjäkin jostain torista.
    Pittääpä lisäillä kuvia myöhemmin kokoelmasta.

Postikulut on joo aika järkyttävät. Mulla onneksi Ikea on kohtuu lähellä ja oli auto käytettävissä.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前
    Nää pop team epic figut ois kyl hienot :D

ITEM #522197 ja ITEM #522196

https://78.media.tumblr.com/8f27445973c05e9d4bb658390cdfc446/tumblr_p3orpeJft71w9llgvo2_540.jpg
  • escape_ropeVery Important Boarder
    escape_rope
    • いいえ
    • 42
    • 8年前
    • 5,907
    • Finland
    5ヶ月前
    Oho täällähän on elämää :DDD
    Tervetullooo!

Vastatakseni kysymykseen, vuosi 2018 on ollut itelläni todella maltillinen. Ennakkotilaaminenkin on jäänyt vähemmälle, kun omat tulot ovat olleet vähän epävarmat ja figujen hinnat vaan nousussa. Muutaman nendo tosin pistin nyt tässä kevään aikana ennakkotilaukseen ja ensin vuoden puolelle pari skaalan 1/8 figua. Nyt odottelen Astolfolle ITEM #624644 maalia pintaan. Jos näyttää hyvältä, niin tilaukseen varmaan menee.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    5ヶ月前
    escape_rope (5ヶ月前) #35180213Oho täällähän on elämää :DDD
    Tervetullooo!
    Vastatakseni kysymykseen, vuosi 2018 on ollut itelläni todella maltillinen. Ennakkotilaaminenkin on jäänyt vähemmälle, kun omat tulot ovat olleet vähän epävarmat ja figujen hinnat vaan nousussa. Muutaman nendo tosin pistin nyt tässä kevään aikana ennakkotilaukseen ja ensin vuoden puolelle pari skaalan 1/8 figua. Nyt odottelen Astolfolle ITEM #624644 maalia pintaan. Jos näyttää hyvältä, niin tilaukseen varmaan menee.

Moi :D

Onko figujen hinnat ollut joskus paljonkin pienemmät mitä ne nykysin on?
    Kattelin niin on kyllä hieno kokoelma sulla! :D Onko vinkkejä aloittelijalle miten näitä kerätään oikein, vissiin ainakin pitäisi ennakkotilailla figut mitä haluaa ku jälkeenpäin hinnat lähtee nousuun? Ja oisko jotain paikkaa mistä kannattaa kattella käytettyjä?

Oon kans kattellut, että oisko euroopan sisällä jotain hyviä figuurikauppoja niin ei tarvitsisi nuita kalliita tulleja maksaa.
  • escape_ropeVery Important Boarder
    escape_rope
    • いいえ
    • 42
    • 8年前
    • 5,907
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    MegaOni (5ヶ月前) #35214878Onko figujen hinnat ollut joskus paljonkin pienemmät mitä ne nykysin on?
    Kattelin niin on kyllä hieno kokoelma sulla! :D Onko vinkkejä aloittelijalle miten näitä kerätään oikein, vissiin ainakin pitäisi ennakkotilailla figut mitä haluaa ku jälkeenpäin hinnat lähtee nousuun? Ja oisko jotain paikkaa mistä kannattaa kattella käytettyjä?
    Oon kans kattellut, että oisko euroopan sisällä jotain hyviä figuurikauppoja niin ei tarvitsisi nuita kalliita tulleja maksaa.

On toki! Kun aloitin keräilyharrastuksen siinä 2010 paikkaille, niin esim. 1/8 figujen verottomat hinnat olivat jossain 6,000 jenin paikkeilla. 2014 aikoina sai hintoihin lisätä sen 2,000 jeniä ja nykyään hinnat alkavatkin noin 10,000 jenistä. Valuuttakurssit ovat toki vaihdelleet ja varmaan tämän vuoksi hinnat lähtivät kovaan nousuun jossain vaiheessa. Figuista on toki tullut monimutkaisempiakin ja valmistuskustannukset nousseet samalla. Mutta en tosiaan pysty enää samalla lailla tilailemaan figuja kuin joskus. Silloin joskus aikoinaan kun jäi figulle hintaan noin 60e postikuluineen, niin nyt joutuu maksamaan lähemmäs 120e.

Pitkään olen keräillyt, niin onhan noita kertynyt. Tykkään muun oheisroinan keräilystä kans. Erityisesti mukit ovat lemppareitani! Mangaa tulee keräiltyä paljon kans.

Tällaisia määriä en olisi saanut kerättyä, ellen tullia olisi tarkoituksella vältellyt. Ostan lähinnä figuja japanilaisista kaupoista, jotka suostuvat merkkaamaan tavaran arvon alas. Käytän myös halvinta postitusvaihtoehtoa eli rekisteröimätöntä SAL Small Packetia. Koskaan ei ole paketti kadonnut tai saapunut figu hajalla, siksi uskallan ottaa riskin.
    Ennakkotilaan figuni yleensä BiJ:ista ja NY:sta. Molemmat merkkaavat arvon alle meidän tullirajan, kun pyytää (yleensä pyytämättäkin). Tilaisin BiJ:sta kaiken, mutta yli 5,000 jenin ostoksille täytyy muistaakseni ottaa rekisteröity postitusvaihtoehto. Ja koska Suomeen ei enää saa rekisteröintiä SAL Small Packetiin, niin pitää mennä rekisteröidyllä Airmaililla, joka tietty maksaa enemmän. NY saa valita itse, mitä käyttää, niin sieltä kalliimmat figut ennakkotilaan. NY on kuitenkin vähän epäilyttävä pulju ja asiakaspalvelu aika kehnoa. Postitus on hinnaltaan yläkanttiin ja sellaista. Olen kuitenkin ostanut tuoltakin jo vuosien ajan ilman ongelmia, joten jatkanen, tosin ainoastaan uusia julkaisuja tai ennakkotilauksia.

Ja sittenhän on Mandarake! Tilasin tuolta aikoinaan tosi paljon ns. käytettyjä figuja. Muutoksia tämänkin puljun käyttöehdoissa on kans tapahtunut ja hekin nyt vaativat rekisteröityä postitustapaa. Osa kaupoista kyllä suostuu lähettämään EMS:än sijaan rekisteröidyllä Airmaililla ja merkkaamaan tavaran arvon alas, jos ottaa itse vastuun paketistaan.

Käytettyjä figuja kalastelen nykyään myös AmiAmi:n pre-owned osastolta. Nytkin kaksi käytettyä figua tulossa heiltä. Amista ostan myös kaiken pikkusälän. Tilailen niin että yhden paketin arvo pysyy meidän tullirajan alapuolella, niin ei tartte alveja alkaa maksamaan.

Euroopan sisältä figuja tuskin koskaan tilaan. Ei vaan hinnat ole tarpeeksi kilpailukykyiset >__<" Halvemmaksi tulee tilata Japanista, ottaa halvin postitustapa ja saada paketin arvo alas merkattua.

Itse myös suosin ennakkotilaamista, mikäli vaan mahdollista. Itse ennakkotilaan figut, jotka ehdottomasti haluan (ja pystyn maksamaan tietty). Vähän joutuu kuitenkin katsomaan ettei ennakkotilaa liian paljon tietylle ajalle, sillä figujen julkaisut usein tuppaavat viivästymään ja lasku jollekin tietylle kuukaudelle saattaa huonolla säkällä nousta useisiin satasiin. Tämän takia en itse uskalla noita 120e figuja useaa ennakkotilata :´´DD
    Ennakkotilaan suosikkini myös siksi, etten vaan missaa figua. Joskus figujen hinnat nousevat taivaisiin heti julkaisun jälkeen, jos figu/hahmo/sarja on todella suosittu. Exclusive-julkaisut eritoten. Ja joskus taas löydät figun jonkun kaupan alelaarista melkein puolet halvemmalla kuin millä ostit sen. Näin voi kans käydä. On todella vaikea ennakoida, mikä figu luokitellaan harvinaiseksi/halutuksi jo heti julkaisun jälkeen, ja mikä joutuu alelaariin huonomman myynnin vuoksi.

Oho tulipas kirjoitettua :O
  • PVC-LoverRegular Boarder
    PVC-Lover
    • いいえ
    • 8
    • 4年前
    • 1
    • Finland
    5ヶ月前 • 更新 5ヶ月前
    Morjensta vaan kaikille uusille ja vanhoille figuuriharrastajille joita täällä sivustolla pyörii! Mukavaa nähdä porukkaa kirjoittelemassa tänne! :D

Itsellä figuurien osto on todella satunnaista riippuen tilanteesta. Tällä hetkellä suurin rajoite alkaa olla tilanpuute. Tosin preorderissa nyt menossa kuitenkin nämä kolme figua:

ITEM #549397
    ITEM #549379
    ITEM #549383

Näitäkin tekisi kovasti mieli vaan laittaa preorderiin, mutta hinnat alkaa oleen aika kovaa tasoa ettei varmaan raaski. Ja kun vielä kamppailen tuon tilanpuutten kanssa.

ITEM #658379
    ITEM #658376

Huvittais kysyä muuten vaan, että miten te diilaatte noiden figuurien laatikoiden kanssa? Säästättekö te ne vai onko kaikki lyöty pahvinkeräykseen?

Itellä tallessa järjestään kaikkien figuurien laatikot ja voi juma että ne osaakin viedä paljon tilaa. :D
  • ShidaRegular Boarder
    Shida
    • いいえ
    • 6
    • 9ヶ月前
    • 1
    • Finland
    4ヶ月前
    Tänä vuonna vasta aloittelin keräilyn ja laitoin tavoitteeksi 2 detolffin täyttämisen joten aika paljon tullut tilailtua..

Melko lailla tästä kaikki lähti liikkeelle: Misae Suzuhara , toivottavasti ei viivästy hirveästi.

PVC-Lover (5ヶ月前) #35461905Huvittais kysyä muuten vaan, että miten te diilaatte noiden figuurien laatikoiden kanssa? Säästättekö te ne vai onko kaikki lyöty pahvinkeräykseen?
    Itellä tallessa järjestään kaikkien figuurien laatikot ja voi juma että ne osaakin viedä paljon tilaa. :D

Kerrostalon häkkivarastoon vaan, ei noita scaleja paljoa raaski kuljetella ilman pakkauksia ja jälleenmyynti on paljon helpompaa jos ikinä tulee tarvetta.
  • MegaOniRegular Boarder
    MegaOni
    • いいえ
    • 5
    • 5ヶ月前
    • 8
    • Finland
    3ヶ月前
    Moi kaikki!

escape_rope (5ヶ月前) #35221132Pitkä teksti
    Kiitoksia vinkeistä :)

PVC-Lover (5ヶ月前) #35461905Huvittais kysyä muuten vaan, että miten te diilaatte noiden figuurien laatikoiden kanssa? Säästättekö te ne vai onko kaikki lyöty pahvinkeräykseen?

Tallessahan nuo on kaikki paitsi amiibojen laatikot heitin poies, mutta isompien figujen laatikot löytyy. Joskus muutto eessä niin niissä ne pysyy ehjinä sitten. Laatikoista en muuten perusta tuolla ne on vaatekomerossa rivissä poissa tieltä ei tila oo vielä ainakaan lopussa.

Shida (4ヶ月前) #37047343Tänä vuonna vasta aloittelin keräilyn ja laitoin tavoitteeksi 2 detolffin täyttämisen joten aika paljon tullut tilailtua..
    Aika hurja tavoite :D nojoo kyllähän sitä saa nopeesti täytettyy ku kiinnostavia figuureja on paljon jo ennestään ja lisää vain tulee jatkuvasti.

Oon kans saanut lisäystä kokoelmiin Kill La Kill Ryuko figman ja Alisa figuurin mikä oottelee vielä, että haen sen. Tila hyllyssä aivan loppu niin oon uutta hyllyäkin ettinyt käytettynä ei oo vielä löytynyt hyvää. Enempää figuureita en taida tänä vuonna enään ostaa.

Siisti tuo witcher figuuri, mutta tuo pohja on kyllä aivan liian turhan iso siinä :D + nuo kaks muuta niin on kumpikin 1/7 figuureita niin niissä nuinkin suuri kokoero vähän häiritsevää, muttei paljoa

https://static.myfigurecollection.net/image/thumbnails/MegaOni1529159199.jpeg
  • AsaRegular Boarder
    Asa
    • いいえ
    • 9
    • 6年前
    • 56
    • Finland
    3ヶ月前
    No enpä ole figuja niin ostellut nyt koska video pelit, tänä vuonna tullut ostettua vain Nendoja. Zero, Isabelle/Shizue, Kokoa, Kirby ja Meta Knight Nendot. Ja Nendoroid Office Suits paketti. Chiya ja Syaro Nendot ennakkotilattuna.

Kaikki boxit olen säästänyt. Mulla on yllättävän paljon tän hetkisessä kämpässä tilaa varastoida niitä, saa nähdä sitten kun tulee muutettua taas että pitääkö oikeasti harkita joidenkin pois heittämistä.
  • ZuhnaRegular Boarder
    Zuhna
    • いいえ
    • 7
    • 4年前
    • 2
    • Finland
    2ヶ月前 • 更新 1日前
    Höm höm.

Itsellä keräily on aika lailla NSFW puolista niin siitä samantein varoitus.
    Mutta listataas noin suunnilleen tämän vuoden figu ostokset aika järjestyksessä:

ITEM #198556
    ITEM #195472
    ITEM #98774
    ITEM #331604
    ITEM #375324
    ITEM #548604
    ITEM #549584
    ITEM #117974

Näiden lisäksi vielä 1 preorder jotka myös aika lailla kaikki NSFW materiaalia.

ITEM #465067

Pitäisi ostella kolmas detolffi että saa mahtumaan. Noista preordereista ei mahdu enään ainutkaan vaikka kuinka vääntäisi.

(editoitu 27.10. Figu saapunut)
    (taas editoitu 13.11. Figu saapunut)
  • レス数:19
  • 議論に参加するためにクラブに参加しましょう。